Πρόγραμμα δράσης

Καταρχήν να δηλώσω πολύ χαρούμενος και ενθουσιασμένος και επειδή για μένα στην πολιτική πάντα μετρούσε το ταξίδι, έχω την αίσθηση ότι ξεκινάει ένα πολύ ωραίο ταξίδι.

Έχουμε μια δύναμη και κλίμα Ενότητας, Τεχνογνωσίας, Ιστορίας και εμπειρίας. Έχουμε παράλληλα τις επιπτώσεις της Κλιματικής Κρίσης και την επιβεβαίωση των θέσεών μας
Έχουμε πολλαπλές κρίσεις και διαψεύσεις των προσδοκιών, ο κόσμος ψάχνει εναλλακτικές προτάσεις
Έχουμε και τις Ευρωεκλογές.

Και έχουμε και μια δομή όπως αποτυπώθηκε στο Καταστατικό μας που συμφωνήθηκε από τα δύο κόμματα που ενώνονται.

Επιχειρώντας μια Swot Analysis

Ποιες είναι οι απειλές;

Να μην οργανωθούμε σωστά, να μην εξαντλήσουμε τα επικοινωνιακά μας περιθώρια και να μείνουμε στα αζήτητα του εκλογικού χάρτη.

Να μην αξιοποιήσουμε όλο το ανθρώπινο δυναμικό και τις γνώσεις που διαθέτουμε.

Να μην γίνει σωστός καταμερισμός εργασίας και όλη η δουλειά να φορτωθεί σε λίγα πρόσωπα.

Να μας πιάσει μια εσωστρέφεια, να ασχολούμαστε συνεχώς με την επικοινωνιακή καταιγίδα του Κόκκαλη και να μετράμε ποιοι πήγαν από εδώ και ποιοι από εκεί.

Να μην συγκεντρώσουμε τους απαραίτητους πόρους για να κάνουμε μια αξιοπρεπή προεκλογική καμπάνια.

Να μην μπορέσουμε να δείξουμε στην κοινωνία ότι αποτελούμε ένα διακριτό ιδεολογικά πολιτικό χώρο.

Να χρεωθούμε την διάσπαση και την αποδυνάμωση του χώρου επειδή δεν κατεβαίνουμε με τον Κόκκαλη.

Να μην κατορθώσουμε να παρακινήσουμε κόσμο και να μην φτιάξουμε δυνατό ψηφοδέλτιο.

Ποια είναι τα μειονεκτήματα;

Μικρό πλήθος στελεχών.
Μικρός προϋπολογισμός εκλογών.
Αδυναμία παραγωγής ευφάνταστου και ελκυστικού επικοινωνιακού υλικού
Χαμηλή εκτίμηση για την δυναμική του χώρου από τα στελέχη μας και από τον κόσμο.

Ποια είναι τα πλεονεκτήματά μας;

Η Ένωσή μας.
Η τεχνογνωσία μας και το παρελθόν μας στις πράσινες θέσεις. Τα έμπειρα και εμβληματικά μας στελέχη στον χώρο.

Η δικτύωσή μας με τα κινήματα που ακούνε και υποστηρίζουν τον ριζοσπαστικό και εναλλακτικό λόγο. Το ακροατήριό μας που δεν θέλει ούτε αρχηγούς, ούτε ευκαιριακή παραγωγή θέσεων κονσέρβα.

Η δημόσια πρωτοβουλία μας, της πρόσκλησης προς όλους, για ενωτική κάθοδο στις εκλογές.

Η συναισθηματική φόρτιση των στελεχών μας που έχουν αφιερώσει όλη τους την ζωή ανιδιοτελώς στον αγώνα για το περιβάλλον, την δημοκρατία και τα ανθρώπινα δικαιώματα.

Η επιβεβαίωση των προβλέψεών μας και η πραγματικότητα που βιώνει ο κόσμος.

Ποιες είναι οι ευκαιρίες;

Η ίδια η προεκλογική περίοδος κατά την οποία μπορούμε να ενεργοποιήσουμε στελέχη. Η επιδεκτική περίοδος και η πολιτική ευαισθητοποίηση του κόσμου για να μπολιάσουμε την κοινωνία με τις πράσινες θέσεις.

Η γενική κοινή αίσθηση απαξίωσης του πολιτικού συστήματος και η δυναμική εναλλακτική πρόταση που καταθέτουμε.

Οι πολλαπλές και πολύμορφες κρίσεις που βιώνουν οι πολίτες.
Η κακή διαχείριση όλων των κρίσεων από τις Κυβερνήσεις του παρελθόντος.

Επιχειρησιακό Σχέδιο

Δημιουργούμε λοιπόν ένα Επιχειρησιακό Σχέδιο σύμφωνα με τις καταστατικές δομές μας, που να αντιμετωπίζει τις απειλές, να μετριάζει τα μειονεκτήματά μας, να χρησιμοποιεί τα πλεονεκτήματά μας και να αξιοποιεί τις ευκαιρίες.

Το Επιχειρησιακό μας Σχέδιο αναλύεται σε 4 άξονες.

1) Εσωτερική Οργάνωση – Διάχυση του απαιτούμενου έργου.
2) Παραγωγή Επικοινωνιακού Υλικού
3) Καμπάνια Οικονομικής Ενίσχυσης
4) Δικτύωση με τα Κινήματα και τους ευαισθητοποιημένους πολίτες

Σύμφωνα με τις καταστατικές μας αρχές υιοθετούμε την Αποκέντρωση και την διάκριση των αρμοδιοτήτων.

1) Εσωτερική Οργάνωση – Διάχυση του απαιτούμενου έργου.

Εδώ είναι απαραίτητη η συνεχής συνεργασία της Επιτροπής Υποδοχής Μελών με τις Θεματικές Ομάδες. Μέσω των Βάσεων Δεδομένων πρέπει να γίνει μια πολύ ενδελεχής

χαρτογράφηση της ανθρωπογεωγραφίας CRM και ΗR. Επιτροπή Υποδοχής Μελών θα πρέπει να καταγράφει τις δεξιότητες, τις ικανότητες, την διαθεσιμότητα, την κοινωνικότητα, τον τόπο δραστηριότητας, τις διασυνδέσεις, την ενασχόληση και τα ενδιαφέροντα κάθε μέλους ή φίλου ή υποψήφιου συνεργαζόμενου έτσι ώστε ανά πάσα στιγμή να μπορεί να στοχεύσει είτε σε ειδοποιήσεις, είτε σε συνεργασίες και δραστηριοποίηση.

Τα μέλη της Επιτροπής Υποδοχής Μελών σε συνεργασία με τον Οργανωτικό Γραμματέα θα πρέπει να έχουν συχνή επαφή με όλα τα μέλη του κόμματος για την ενημέρωσή τους και την ενεργοποίησή τους.

Η Επιτροπή Μελών θα πρέπει να διαθέτει αρκετά πρόσωπα για την κατανομή του έργου καθώς η Εσωτερική Οργάνωση και η καθημερινή παρακολούθηση και παρότρυνση της ενεργοποίησης των μελών είναι κομβικά σημεία της επιτυχίας μας.

2) Για τη παραγωγή Επικοινωνιακού Υλικού

Αξιοποιούμε στο έπακρο τις Θεματικές Ομάδες και όλα τα μέλη εντάσσονται οργανωτικά σε μια από αυτές σύμφωνα με το καταστατικό. Μια Θεματική Ομάδα (Θ.Ο.) αποτελείται από πρόσωπα που έχουν κοινά ενδιαφέροντα ή σχετική ενασχόληση και επιθυμούν να συνεργαστούν για την επίτευξη των σκοπών του κόμματος. Δικαίωμα συμμετοχής έχουν και οι υποστηρικτές εφόσον δεν είναι μέλη άλλου κόμματος.

Οι Θεματικές Ομάδες συγκροτούνται και λειτουργούν μετά από έγκριση του Πανελλαδικού Συμβουλίου, με σκοπό:

Την παρακολούθηση και παρέμβαση στα αντίστοιχα ζητήματα της σύγχρονης πραγματικότητας, τη διοργάνωση δράσεων, σεμιναρίων, ημερίδων και εκδηλώσεων, τη συγγραφή και πρόταση σχεδίων ανακοινώσεων προς το κόμμα.

Την επιστημονική επεξεργασία και τη διαμόρφωση θέσεων και προτάσεων του κόμματος, κυρίως μέσα από διαδικασίες διαβούλευσης με αντίστοιχες κινήσεις πολιτών, επιστημονικούς φορείς και Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις. Οι απόψεις της Θ.Ο. γίνονται

επίσημες θέσεις του κόμματος μετά την έγκρισή τους από το Πανελλαδικό Συμβούλιο.

Συγκροτούνται τέσσερις (4) κεντρικές Θεματικές Ομάδες Αυτοδιοίκησης, Οικονομίας, Περιβάλλοντος και Δημοκρατίας-Δικαιωμάτων.

Εδώ ίσως η Θ.Ο. Περιβάλλοντος μέσω του εσωτερικού κανονισμού της να χρειαστεί την δημιουργία υποομάδων και την κατανομή των θεμάτων. Χρειάζονται και άλλες ομάδες .

Και θα πρέπει να γίνουν προτάσεις. Πχ ομάδα για την Φτώχια , ομάδα για την ειρήνη , ομάδα για τα κοινωνικά αγαθά, ρεύμα νερό σπίτι κλπ

Κάθε Θ.Ο. ορίζει έναν ή περισσότερους συντονιστές.
Το Πανελλαδικό Συμβούλιο ορίζει την Επιτροπή Επικοινωνίας. Η Επιτροπή Επικοινωνίας

παίρνει το παραγόμενο υλικό από τις Θ.Ο. και δημιουργεί Δελτία Τύπου, Οπτικοακουστικό Υλικό και σκηνοθετεί αντίστοιχες εκδηλώσεις. Η παραγωγή τέτοιου υλικού πρέπει να είναι σχεδόν καθημερινή για να ικανοποιεί τους σύγχρονους όρους επικοινωνίας δυναμικής συνέργειας των μηνυμάτων.

Η Πολιτική Γραμματεία μέσω της Επιτροπής Επικοινωνίας καλλιεργεί τις σχέσεις με τα ΜΜΕ, διαχειρίζεται την ιστοσελίδα, τα NewsLetter τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ενημερώνει τα μέλη για τις δραστηριότητες του κόμματος.

Κύρια μέθοδος παραγωγής επικοινωνιακού υλικού αποτελεί η δραστηριότητα των Συμπροέδρων του κόμματος. Οι Συμπρόεδροι θα πρέπει να επισκέπτονται συχνά χώρους δουλειάς και κινημάτων, συλλόγους, επιμελητήρια, φορείς, ερευνητικά κέντρα ΜΚΟ πλαισιωμένοι και από μέλη των Θεματικών Οργανώσεων για να παράγεται video και εικόνα.

Την προετοιμασία των επισκέψεων θα πρέπει να έχουν οι Θ.Ο.
Επίσης πολύ σημαντικές είναι οι επισκέψεις σε Δημαρχεία όπου την προετοιμασία θα

πρέπει να κάνουν με ευθύνη τους οι Τοπικές Κινήσεις ή οι Περιφερειακές Οργανώσεις.

3) Καμπάνια Οικονομικής Ενίσχυσης

Το Πανελλαδικό Συμβούλιο ορίζει τα μέλη που στελεχώνουν την Οικονομική Επιτροπή.

Η Ο.Ε. σε συνεργασία με την Επιτροπή Επικοινωνίας εκπονούν συνεχείς καμπάνιες δωρεών και crowdfunding και απευθύνονται και μεμονωμένα σε άτομα για οικονομική στήριξη σύμφωνα με τους νόμους.
Η Ο.Ε. πέραν της διαχείρισης των Οικονομικών θα πρέπει συνεχώς να μεριμνά για έσοδα του κόμματος με συνεχείς δράσεις.

Τα έσοδα του κόμματος προέρχονται από:

• Τις συνδρομές των μελών του.

  • Εκδηλώσεις, πώληση εντύπων και άλλες δραστηριότητές του.
  • Το 50% των αποζημιώσεων των μελών του που έχουν εκλεγεί σε εθνικά και

    ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα.

  • Τυχόν κρατικές ή ευρωπαϊκές επιχορηγήσεις προς αυτό.
  • Οικονομικές προσφορές ή ενισχύσεις από οργανισμούς των οποίων οι

    δραστηριότητες και οι αρχές είναι σύμφωνες με τις αρχές και αξίες του.

  • Δανεισμό, υπό προϋποθέσεις:

Η Ο.Ε. θα πρέπει να ανιχνεύει όλες τις παραπάνω δυνατότητες παράλληλα.

4) Δικτύωση με τα Κινήματα και τους ευαισθητοποιημένους πολίτες

Εδώ βασικό ρόλο έχουν η Επιτροπή Υποδοχής Μελών, η Επιτροπή Εκλογικού Αγώνα και το Συμβουλευτικό Συμβούλιο που πρέπει συνεχώς να συνεργάζονται.

Βασική τους μέριμνα είναι η συνεχής ανίχνευση και επαφή με τα κινήματα και τις

προσωπικότητες, η στρατολόγηση και η ένταξη τους στις Θεματικές Ομάδες ως δόκιμα μέλη ή φίλοι και υποστηρικτές. Στο σχέδιο αυτό θα βοηθήσει η προτεραιοποίηση των παρεμβάσεών μας στα αντικείμενα των κινημάτων.

Η Επιτροπή Υποδοχής Μελών πρέπει να διατηρεί επίκαιρη Βάση Δεδομένων που να συνδέεται με το NewsLetter που θα παραπέμπει στην Σελίδα του κόμματος. Στην Βάση Δεδομένων πρέπει να υπάρχουν υποκατηγορίες:

Μέλη Φίλοι Υποψήφιοι

Εν δυνάμει συνεργαζόμενοι

Η εισαγωγή προσώπων στην Βάση Δεδομένων πρέπει να είναι συνεχής με πλήρη αξιολόγηση.

Η Επιτροπή Υποδοχής Μελών πρέπει να έχει τον πλήρη και αποκλειστικό έλεγχο κάθε Βάσης Δεδομένων του κόμματος έτσι ώστε να μπορούμε να δημιουργούμε κατηγοριοποιήσεις segment (στενευμένα κοινά) mailing marketing και να προστατεύουμε το GDPR.

Επίσης η Επιτροπή Υποδοχής Μελών πρέπει να ελέγχει την κατανομή των κοινοποιήσεων έτσι ώστε να μειώνεται όσο το δυνατόν η απώλεια spam και να δημιουργεί οικονομία κλίμακος.

Στην ίδια κατεύθυνση οι παραπάνω επιτροπές συγκροτούν ψηφοδέλτιο.

Σε συνεργασία με τη Επιτροπή Επικοινωνίας θα πρέπει να εκπονηθεί ειδική καμπάνια για προσέγγιση και ένταξη στο κόμμα των νέων. Θα ήταν επιθυμητό ένα μέλος της

Γραμματείας να αναλάβει το συγκεκριμένο έργο. Το έργο αυτό απαιτεί πολύ δουλειά και πολύ προσοχή.

Γενικές παρατηρήσεις:

Απαραίτητη είναι η ενεργοποίηση της Εκπαίδευσης των μελών και φίλων με ευθύνη του Συμβουλευτικού Συμβουλίου.

Σε όλους τους παραπάνω άξονες τα 3 απλά μέλη της Γραμματείας θα πρέπει να αναλάβουν συγκεκριμένες δράσεις – αρμοδιότητες όπου εντοπιστούν ανάγκες.

Με μια τέτοια εσωτερική οργάνωση θα κάνουμε σε όλους κατανοητό ότι το νέο είναι διάδοχος του παλιού. Ότι μόνο ένας φορέας που εξελίσσεται και ανανεώνεται με νέα πρόσωπα αξιοποιώντας την εμπειρία του παλιού και αναλαμβάνοντας να διαχειριστεί την ιδεολογική του κληρονομιά μπορεί να αποτελέσει εγγύηση και διέξοδο.

Θα πρέπει να υπάρχει πάντα η άμεση δυνατότητά της αναδιάταξης μελών και στελεχών στις επιτροπές κλπ όπως και η αντίληψη της αναδιάταξης στην οργανωτική δομή.

Απαραίτητο στοιχείο είναι η αξιοπιστία στις δεσμεύσεις μας. Η συγκεκριμένη δομή και δράση αποτελεί ένα μεταβατικό στάδιο. Σκοπός μας είναι η ανανέωση του κόμματος με νέα πρόσωπα και σε ηλικία που μπουν και θα δώσουν νέα πνοή και ενέργεια στο πράσινο κίνημα και στην Ελλάδα.

Απαραίτητη προϋπόθεση όμως για επιτυχία του εγχειρήματος ανανέωσης είναι οι νέοι που θα μπαίνουν να βρίσκουν σφικτές δομές, αξιόπιστες δράσεις και σαφείς και τεκμηριωμένες θέσεις με υλικό και ντοκουμέντα.

Εν τω μεταξύ έτσι θα μπορέσουμε να δημιουργήσουμε γενική συσπείρωση του Πράσινου Χώρου.

Να παράξουμε σαφείς διακριτές πράσινες θέσεις.

Να παράξουμε ένα καλό επικοινωνιακό υλικό που θα κάνει γκελ στην κοινωνία

Αν δικτυωθούμε και συνδεθούμε με τα κινήματα

Αν δείξουμε σε όλους ότι εμείς είμαστε ενωμένοι και συμπαγείς και έτσι θα παραμείνουμε και την επόμενη μέρα.

Περιεχόμενο Εκλογικής Καμπάνιας

Μετά από χρόνια ταλαιπωρίας εγκαθίσταται κλίμα σύμπνοιας και συμπόρευσης και σε μία στιγμή μάλιστα άκρως ευνοϊκή καθώς οι Ευρωεκλογές ευνοούν τις εναλλακτικές προτάσεις και η κλιματική κρίση και τα αδιέξοδα παραγωγής και κατανάλωσης που ζούμε με την ακρίβεια, το στεγαστικό, το αγροτικό – διατροφικό κλπ έρχονται να επιβεβαιώσουν τις θέσεις και τις διεκδικήσεις των πρασίνων και της πολιτικής οικολογίας.

Ενόψει των Ευρωεκλογών θα πρέπει ξεκάθαρα να επιλέξουμε συγκεκριμένους άξονες – ατζέντα, που θα αναδεικνύουν το δικό μας ξεχωριστό ιδεολογικό στίγμα και θα συνδέουν συγκεκριμένες Ευρωπαϊκές πράσινες διεκδικήσεις που αφορούν και απασχολούν την Ελληνική Κοινωνία.

Να δώσουμε ένα ξεκάθαρο, αυθεντικό πράσινο στίγμα.
Το στίγμα που γεννήθηκε και οργανώθηκε μέσα από τα κοινωνικά κινήματα.

Το στίγμα που αμφισβητεί στην ουσία του το σημερινό μοντέλο παραγωγής και κατανάλωσης.

Που βάζει μπροστά την διεύρυνση της δημοκρατίας και την συμμετοχή των πολιτών στις αποφάσεις.

Που μάχεται για την ανατροπή της εικονικής δημοκρατίας των λόμπις με πληρωμένα ΜΜΕ, αδιαφάνεια, απευθείας αναθέσεις και εμπορικούς συναλλασσόμενους με την νομοθετική και την εκτελεστική εξουσία.

Το στίγμα που απαιτεί την πλήρη κατάργηση των εξορύξεων ορυκτών καυσίμων

Που απαιτεί την απόλυτη προστασία του Φυσικού Πλούτου, της Βιοποικιλότητας, και Υγιεινής Διατροφής

Που υπερασπίζεται την Αποκέντρωση και το τεκμήριο της αρμοδιότητας των τοπικών υποθέσεων στις τοπικές κοινωνίες.

Που τολμά να βάζει προτεραιότητα Βιώσιμης Κινητικότητας στις πόλεις και πλήρη κατάργηση των φυτοφαρμάκων όπως και αποκέντρωση στην αγροτική παραγωγή.

Όπως και την δίκαιη πράσινη δημοκρατική ενεργειακή μετάβαση.

Και βέβαια το στίγμα που υπερασπίζεται τα ανθρώπινα δικαιώματα όχι μόνο για τους Έλληνες Πολίτες, αλλά και για κάθε άνθρωπο.

Με γνώμονα τους παραπάνω άξονες που θα συγκεκριμενοποιηθούν με απόλυτη σαφήνεια από το Συμβούλιο, και θα ακολουθούνται με σταθερό αλγόριθμο θα πρέπει:

Να παραχθούν κωδικοποιημένα κείμενα από τις Θεματικές Ομάδες Να γραφτούν άρθρα
Να παραχθεί οπτικοακουστικό υλικό από την Επιτροπή Επικοινωνίας Να διοργανωθούν εκδηλώσεις

Να κανονιστούν συναντήσεις με σχετικούς φορείς

Οι Ευρωεκλογές αποτελούν μια μοναδική ευκαιρία να εκπέμψουμε στην κοινωνία αυτό το στίγμα και η επόμενη μέρα να μας βρει οργανωμένους και δυνατούς.