Κρίσιμα ερωτήματα θέτουν οι Πράσινοι
«Είμαστε έτοιμοι- Ξεκινά η εξ αποστάσεως εκπαίδευση», ανακοίνωσε η υπουργός Παιδείας αλλά ένα σύννεφο αντικρουόμενων μηνυμάτων και ανοργανωσιάς καλύπτει το θετικό μήνυμα των κρίσιμων ημερών, που οι πολίτες βιώνουν, δηλώνουν οι Πράσινοι. Ένα μέτρο σε σωστή κατεύθυνση για την εξ αποστάσεως ψηφιακή εκπαίδευση, όπως θα εφαρμοστεί στη χώρα μας υπάρχει κίνδυνος «να στηθεί στο γόνατο» χωρίς σχεδιασμό και με προτεραιότητα την επικοινωνιακή διαχείριση της κρίσης παρά στα ουσιαστικά ζητήματα της εκπαίδευσης.
Για να μη συμβεί αυτό, οι Πράσινοι ζητούν να απαντηθούν τα εξής ερωτήματα:
- Πώς μπορεί να συνδυάζονται η ανακοίνωση της ΓΓ του υπουργείου παιδείας ότι «θα διαθέσει σε όλες τις σχολικές μονάδες της χώρας, ξεκινώντας από την Γ’ Λυκείου (λόγω των επερχόμενων Πανελλαδικών εξετάσεων), ειδικά διαμορφωμένη ψηφιακή πλατφόρμα για την πραγματοποίηση μαθημάτων μέσω τηλεδιάσκεψης από τους εκπαιδευτικούς» και από την άλλη «η συμμετοχή είναι εθελοντική» και «στόχος δεν είναι να προχωρήσουν πολύ τα μαθήματα, αλλά κυρίως τα παιδιά να εμπεδώσουν την ήδη διδαχθείσα ύλη»;
- Έγινε έρευνα για τη δυνατότητα να ανταποκριθούν οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές σε ένα τέτοιο εγχείρημα; Σε ποια γνωστικά πεδία, με ποιες προϋποθέσεις και ποια μεθοδολογία;
- Τί θα γίνει με όσους εκπαιδευτικούς δεν έχουν τις γνώσεις να ανταποκριθούν ή τα τεχνικά μέσα; Θα τους τα παρέχει το σχολείο τους και θα υποχρεωθούν να λειτουργούν από τα σχολικά κτήρια;
- Οι μαθητές που δεν έχουν υπολογιστές, τάμπλετ ή κινητά με τις δυνατότητες που απαιτούνται ή αν η οικογένειά τους διαθέτει έναν υπολογιστή από τον οποίον θα πρέπει ταυτόχρονα να εργαστούν εξ αποστάσεως οι γονείς και να κάνουν μαθήματα και τα υπόλοιπα αδέρφια, τί θα κάνουν;
Υπάρχουν και τα πυροτεχνήματα του στυλ «Τριακόσιοι εκπαιδευτικοί έχουν εγγραφεί στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του υπουργείου και έχουν σχηματίσει εικονικές τάξεις», όπου κανείς δεν γνωρίζει πότε και πώς βρέθηκαν/προθυμοποιήθηκαν/επιλέχθηκαν και τελικά εγγράφτηκαν στην απροσδιόριστη ηλεκτρονική πλατφόρμα του υπουργείου Παιδείας, όταν στο site του υπουργείου, στο μενού «εκπαιδευτικοί», η τελευταία ανακοίνωση έχει αναρτηθεί τον Ιούλιο του 2019!
Είναι χαρακτηριστική η απάντηση του Πανεπιστημίου Αθηνών:
Οι Πράσινοι, καταληκτικά, θέτουν τα εξής πολιτικά ζητήματα:
- Μήπως τελικά οι δηλώσεις γίνονται για επικοινωνιακούς λόγους, ώστε να φανεί ότι η κυβέρνηση «κάτι κάνει», το οποίο τελικά μόνο κατ’ όνομα θα είναι εξ αποστάσεως εκπαίδευση;
- Μήπως η βιασύνη και η προχειρότητα καταδικάσουν την ουσιαστική ανάπτυξη των νέων ψηφιακών εργαλείων, τα οποία, αντί να εξυπηρετήσουν τις έκτακτες ανάγκες που προκάλεσε η αναστολή λειτουργίας των εκπαιδευτικών δομών εξ αιτίας του κορωνοϊού, τελικά βοηθούν τις εταιρείες (που η ίδια η υπουργός με το μήνυμά της ευχαριστεί θερμά για την ευγενική αυτή παροχή των νέων, δωρεάν, ψηφιακών εργαλείων και την άοκνη εργασία τους) να πιάσουν στασίδι στην μετά κορωνοϊό εποχή;
Σε κάθε περίπτωση, οι Πράσινοι -Πρωτοβουλία για νέο ενωτικό Πράσινο κόμμα καλούν τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς να δουν με υπευθυνότητα την εξ αποστάσεως ψηφιακή εκπαίδευση, συμβάλλοντας στο να ξεπεραστούν σύντομα τα προβλήματα που υπάρχουν λόγω του γνωστού ελλείμματος στην οργάνωση του κράτους και των κατεστημένων αντιλήψεων.